کلاهبرداری

امنیت پیج اینستاگرام شغل جدید کلاهبرداران در ایران

بهروز کمالیان مدیر گروه امنیتی آشیانه، از جمله چهره‌های سرشناس در حوزه هک و حملات سایبری است. کمالیان که در چندسال اخیر فعالیت‌های مجرمانه متعددی را مرتکب شده است، این روزها با اتخاذ ترفندی جدید، تحت عنوان تامین امنیت صفحه اینستاگرام، مشغول کلاهبرداری از اکانت‌های پرمخاطب اینستاگرام شده است.

بهروز کمالیان
بهروز کمالیان

برای همه کسانی که با سازوکار اینستاگرام آشنا هستند، بدون‌شک چنین عنوانی عجیب و خنده‌دار به‌نظر می‌رسد. چرا که اینستاگرام همانند جیمیل و سایر اپلیکیشن‌ها دارای تنظیمات امنیتی مشخصی است.ساخت رمز عبور دشوار و فعال کردن ورود دو مرحله‌ای از جمله موارد محافظت امنیت حساب کاربران است، و به‌غیر از این موارد، گزینه‌ دیگری در دسترس هیچ گروه یا کاربری نیست.

 

 بهروز کمالیان،تامین امنیت صفحه اینستاگرام
تامین امنیت صفحه اینستاگرام، کلاهبرداری جدید کمالیان

در روند بررسی این موضوع، وب‌آموز موفق به شناسایی افرادی متعددی شد که با این ترفند کلاهبرداری، فریب خوردند. نمونه مکاتبات یکی از این قربانیان با بهروز کمالیان را در تصاویر زیر مشاهده کنید.

 

 

 

اسناد کلاهبرداری بهروز کمالیان
اسناد کلاهبرداری بهروز کمالیان
اسناد کلاهبرداری بهروز کمالیان
اسناد کلاهبرداری بهروز کمالیان
اسناد کلاهبرداری بهروز کمالیان
اسناد کلاهبرداری بهروز کمالیان
اسناد کلاهبرداری بهروز کمالیان
اسناد کلاهبرداری بهروز کمالیان
اسناد کلاهبرداری بهروز کمالیان
اسناد کلاهبرداری بهروز کمالیان

شاید شما هم دیده باشید که برخی از سلبریتی‌ها با انتشار یک استوری از شخصی بابت بازگرداندن حساب اینستاگرامشان قدردانی می‌کنند. اما جالب است بدانید کسی که پیج این افراد توسط همان فردی هک شده که حالا به‌عنوان ناجی و ضامن امنیت صفحه اینستاگرامی سلبریتی مورد تقدیر قرار گرفته است.

استوری تشکر بهنوش بختیاری از بهروز کمالیان
استوری بهنوش بختیاری

اما داستان پشت این ترفند کلاهبرداری دقیقا چیست؟ افراد یا گروه‌هایی که تامین امنیت پیج اینستاگرام را برعهده می‌گیرند، کلیه پست‌ها و پیام‌های صاحب اکانت را مرتبا آرشیو می‌کنند. سپس هرچندماه یکبار پروفایل کاربر تغییر داده و در بیو حساب عنوان می‌کنند که این پیج توسط یک گروه هک شده است. این کلاهبرداران با تغییر رمز ورود کاربری، دسترسی فرد به اکانتش را قطع می‌کنند. به‌محض دریافت درخواست مشتری برای بازگرداندن پیج، وانمود می‌کنند که به‌سرعت نسبت به رفع مشکل اقدام خواهند کرد.

سپس چند ساعت بعد با بازگردانی پست‌ها و پیام‌های آرشیو شده، رمز ورود جدیدی ایجاد کرده و دراختیار مشتری قرار می‌دهند. این افراد ادعا می‌کنند که با روش‌های امنیتی موفق شده‌اند تا پیج را از هکرها پس بگیرند.بعد از برگرداندن حساب، نیز علاوه بر دستمزد ماهیانه، مبلغ کلانی هم باب برگرداندن پیج دریافت می‌کنند.

ضمن اینکه وقتی اطلاعات حساب کاربری در اختیار این افراد کلاهبردار قرار می‌گیرد، زمینه هرنوع سوءاستفاده و ب برای آنها فراهم می‌شود. به‌عنوان مثال شهره قمر یکی از قربانیان باج‌خواهی بهروز کمالیان است.

مسئول امنیت پیج اینستاگرام شهره قمر: بهروز کمالیان
مسئول امنیت پیج اینستاگرام شهره قمر: بهروز کمالیان
استوری شهره قمر در افشای کلاهبرداری بهروز کمالیان
استوری شهره قمر در افشای کلاهبرداری بهروز کمالیان

حرف آخر اینکه مسئول امنیت اینستاگرام یعنی کلاهبرداری پرسود از ناآگاهی مردم. حفظ امنیت صفحه توسط برخی افراد خاص، تنها یک ادعای توخالی و فریبی کلاهبردارانه است.

لینک کوتاه : webamooz.com/?p=19425

نوشته های مشابه

۹ دیدگاه

  1. این آقای کمالیان با یک سایتی به اسم پرشین پوکر هم همکاری میکرد که مدیر سایت شخصی به اسم پ.مهاجر بود

  2. یعنی دمت گرم ها!
    خداوکیلی خوب مچشو گرفتی.
    نمیدونم این چه هکریه که اینکارارو میکنه «امنیت پیج», هر الف بچه ای پامیشه به خودش میگه هکر…
    ای آقا بهروز بیشتر به درد ویندوز نصب کردن میخوره تا امنیت

  3. بله مقاله صحیح هیچ کس نمیتواند امنیت سرویس تحت وبی را که به سرور ان دسترسی ندارد تامین کند، تیم اقای کمالیان با تهدید سلبریتی ها انها رو میترسونه و علنا ازشون باج میگیره، انها هم خودشان میدونن دارن باج میدن، اما چون فکر میکنن کمالیان هکر هست این باج رو میدن، اما باید بدونن که هیچ هکری در دنیا نمیتونه اینستا رو هک کنه، نمونه هایی هم که انجام میشه یا خود فرد مشهور به دروغ میگه هک شده که خبرساز بشه، یا فردی بطریقی پسورد کسی رو بدست میاره و وارد اکانتش میشه

    1. ببنید اینستا هک می شود ولی یک کسان بی سوادی مثل بهروز کمالیان نمی تونن این کار را انجام بدن
      نحوه دوم هک کردن اینستا پسورد لیست هست
      نحوه چهارم مهندسی اجتماعی که فکر کنم بهروز کامالیان از مهندسی اجتماعی استفاده میکنه تو این عکس ها خخخخخ
      بهروز کمالیان نمی تونه سرور اینستا روهک کنه

    2. این حرف رو هیچ جا دیگه نگو، قرار نیست سرور اینستا رو هک کنی، فقط کافیه پیچ یا ایمیل طرف رو هک کنی که تقریبا ۸۰ درصد مردم از فعال سازی دو مرحله ای استفاده نمیکنن و به راحتی با استفاده از اسکنر هک میشن، حتی یه راه حل دیگه هم هست که مطمئنن هکرهای عزیز متوجه اش هستن 🙂

  4. من هر جا میبینم که نوشته امنیت پیج توسط فلانی، میفهمم که صاحب پیج چقدر بی سواده!!!
    متاسفانه سلبریتی های ما هم که اغلب انقدری که طرفدار دارن، سواد ندارن

  5. درود بر انصاف شما آدمین وبسایت معلومه شیر حلال خورده ای
    واقعا کار بهروز کمالیان لمری ک از دکل دیگران بالا میرفت خجالت اوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا