ارزش افزودهکلاهبرداری

شرکت بینش گستر اروند با اپ ارزش افزوده کاربین

پس از اینکه دو نفر موضوع سو استفاده اپ myKarbin از شرکت بینش گستر اروند(ثبت شده درمنطقه آزاد معاف ازمالیات!) از پیامک برای عضویت کاربر در سرویس ارزش افزوده رو مطرح کردن بررسی کردم که گردانندگان اپ “کاربین” چه افرادی هستند.
https://twitter.com/s7az2mm/status/1077669120093667329
https://twitter.com/SaeidPMotahari/status/1077603119935250432

محمدرضا و محمدعلی سعیدی نائینی دو #ژن_خوب امیرحسین سعیدی نائینی موسس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و مدیرعامل شرکت گام الکترونیک هستند!

 http://archive.is/skzqv

سفره ای از کثافت کاری به اسم ارزش افزوده پهنه و هر روز افراد بیشتری جذب این روش درآمد زایی میشن.

منبع عکسها:
http://archive.is/QyYOC


جوابیه شرکت بینش گستر اروند:

آقای جرجندی سلام

 

ابراز حمایت و همکاری در جهت شفاف سازی

محمدرضا سعیدی نائینی هستم مدیر شرکت بینش گستر اروند. مطلبی که شما در خصوص اپلیکیشن کاربین انتشار دادید را دیدم و سایر مطالب کانال شما را هم خواندم. به نظر می رسد آدم با وجدانی هستید و هدف شما آگاهی رسانی و مبارزه با فساد است. این هدف شما برای من ارزشمند است و  معتقدم می تواند بر کاهش تخلفات شرکت های بزرگ و کوچک و افزایش رعایت حقوق کاربران در این صنعت تاثیر بسزایی بگذارد. آنطور که من مطلعم بسیاری از دست اندرکاران حوزه ارزش افزوده هم تا قبل از اینکه مطالب شما با برخی بی حرمتی ها و کم اطلاعی ها و خصومت های شخصی عجین شوند مطالب را دنبال می کردند و حتی انتشار می دادند. در مورد من، فکر می کنم  شایسته تر بود شما اطلاعات مورد نظرتان را به جای اینکه از جستجوهای پراکنده اینترنتی دریافت کنید و بدون صحت سنجی و بصورت مخلوطی از راست و دروغ و شایعه انتشار دهید، ابتدا از خودِ متهم که بنده باشم می خواستید برای تحلیل شما اطلاعات بدهم و در صورتیکه امتناع می کردم یا اطلاعات ناقص یا ناصادقانه میدادم آنوقت این چنین پرخاشگرانه و یکطرفه به قاضی و وزیر می رفتید. امیدوارم شما دچار آفتی که بسیاری مصلحان و خیراندیشان در مسیر روشنگری خود می شوند نشوید و در راه مبارزه با فساد خدای ناکرده خود دچار فساد نشوید. 

امیدوارم حوصله خواندن و جوانمردی بازنشر این نامه را هم در رسانه های خود داشته باشید تا بخشی از آب رفته به جوی بازگردد. به هر حال قصد من این است با شما و هر کس دیگری که بخواهد شفافسازی کند و فساد را از بین ببرد همکاری داشته باشم و هر طور بتوانم حمایت کنم حتی اگر به ضرر خودم باشد.

 

فساد عده ای را به پای همه نگذارید!

علیرغم حسن نیتی که دارید، مطالب شما دائما اپراتور و اگریگیتور و رگولاتوری و وزارت خانه و شرکت های تامین کننده محتوا و آژانس های تبلیغاتی در اکوسیستم خدمات ارزش افزوده را با بدترین الفاظ مورد توهین قرار می دهد. این در حالیست که اکثر کارمندان و توسعه دهندگان و دست اندرکاران این حوزه آدمهایی درستکار هستند و در چارچوب قانون کار می کنند و نه زالو هستند نه رشوه بگیر نه مفسد فی الارض نه دزد نه حرامخوار نه بی شرف و نه خیلی نسبت های ناروای دیگر که به آنان داده می شود. بسیاری از سرویس های ارزش افزوده هم واقعا کاربردی و محبوب هستند و قصدشان خدمت رسانی و جلب رضایت مشتری است. قانونگذاری و نظارت هم در خدمات ارزش افزوده بسیار مفصل و مدون و مستند است. اگر برخی شرکت ها و سرویس ها تخلف یا کلاهبرداری می کنند که نباید این بشود پیشفرض تمام گفتمان و برخورد و تبلیغات ما.

آبرو و حیثیت آدمها و خون دلهای چندین ساله راه اندازی یک کسب و کار در فضای اقتصادی ایران چیزی نیست که شما حتی از سر دلسوزی ولی با اطلاعات غیر دقیق به آن لطمه بزنید. یک پست هیجانی می گذارید و به حس بی اعتمادی و خشونت شایع در فضاهای مجازی در ادبیات خود تکیه می کنید و بعد این جریان می زند تمام داشته های آدمهایی که واقعا زحمت کشیده اند و خیلی جلوی خود را گرفته اند که سالم بمانند و کار خوب ارائه دهند را خراب می کند. فرصت احقاق حق و توضیح و جوابیه هم که نمی دهید. حداقل من نگاه گذرایی که انداختم ندیدم پاسخ هیچکدام از مظنونین و متهمین خود را در گروه وب آموز انتشار دهید (شاید اشتباه کنم). شما به شدت از بالا تا پایین و همه چیز فضای کسب و کار ایران متنفرید و شاید هم حق هم داشته باشید و خیلی ها هم با شما موافق باشند. اما ما داریم اینجا زندگی می کنیم و کار می کنیم. با شرکت هایی مثل ما صحبت کنید ببینید چه مصائبی داریم.  نگذارید این تنفر شما باعث شود هیچ چیز را نبینید و حق ما و امثال ما ضایع شود و نقش شما تقلیل پیدا کند به یک زالوکش عصبی.  چرا نمی خواهید اطلاعات دقیق بگیرید از ما و قبل از اینکه دودمان طرفتان را به باد بدهید حرفش را یکبار بشنوید؟ اصلا چرا با خود اپراتور و مراجع رسمی صحبت نمی کنید؟ شاید تحلیل عمیق تری بدست بیاورید، شاید راه حلی ارائه دهید، شاید رسانه شما تاثیر بیشتری در افشاگری و اصلاح رویه های غلط ایجاد کند.

من هم بدم نمی آمد چهار تا فحش و نفرت پراکنی و خشونت توئیتری سمت شما روانه کنم شاید هم خیلی زودتر خالی می شدم و دلم خنک می شد و احساس انقلابی گری و رابین هود بودن و غرور می کردم با خودم. اما زمان گذاشتم این را نوشتم چون با هدف شما کاملا موافقم اما می دانم اصلاح کجروی ها در فضای اقتصادی یک فرآیند تکاملی است و نیاز به دقت و حوصله و اعتدال دارد. برای همین هم شخصا همیشه خواستم در این فضای پرآشوب کارهای شرکتم الگو باشد برای خدمات ارزش افزوده پاک، که سخت است اما شدنی.

 

اطلاعات سرویس کاربین

اپلیکیشن کاربین تقریبا یکسال است فعالیت می کند، 467 کاربر همراه اولی دارد و 179 کاربر ایرانسلی. یعنی مجموع کاربران ما در حال حاضر به هفتصد تا نمی رسد که این تعداد هم به دلیل عدم توانایی ما در تامین بودجه تبلیغاتی رو به کاهش است. 40 درصد درآمد این اپلیکیشن به ما میرسد که کمتر از 4 میلیون تومان در ماه است که عملا هر دوماه یکبار توسط اپراتورها پرداخت می شود و شامل کسورات مختلف (مالیات، لاوصولی،…) است. تصویر مربوط به اسناد درآمدی این اپلیکیشن را اینجا میفرستم مشاهده کنید. بخشی از درآمدها هم هنوز وصول نشده. برای ما و اکثر شرکت های ارزش افزوده خبری از درآمدهای میلیاردی و سودهای نجومی که می فرمایید نیست. هدف اپلیکیشن کاربین تسهیل کاریابی است و در طراحی و توسعه سعی شده امکانات کاربردی و خلاقانه ای به کاربرها ارائه شود. شما خودتان صاحب نظر هستید اگر اپلیکیشن را بررسی کنید شاید تصدیق کنید که برای ساختش زحمت زیادی کشیده شده. قصد ما واقعا ارائه ی ارزش به کاربرهاست! تا الان ما یکسال و نیم زمان گذاشته ایم با حدود 310 میلیون تومان هزینه جهت تحقیق، تولید، توسعه، تست، پشتیبانی، منابع انسانی و سایر هزینه های اداری و سربار. تمام هزینه ها هم مستند است و رسمی هر کدام را نیاز دارید بفرمایید خدمتتان بفرستم. این هم که فرمودید معاف از مالیات صحیح نیست. شرکت هایی که در منطقه آزاد ثبت می شوند تنها در صورتی معاف می شوند که فعالیت شان نیز در آن منطقه باشد. این را می توانید. از کارشناسان مالی-حقوقی بپرسید.

کاربر ما یکبار هنگام درخواست برای فعالسازی اپلیکیشن از هزینه اشتراک مطلع می شود. یکبار وقتی تایید می کند هزینه به او اعلام می شود. یکبار هنگام نصب و شروع اپلیکشن هزینه سرویس به کاربر اعلام می شود. فقط بعد از 48 ساعت که کاربر از سرویس استفاده کند شروع به پرداخت می کند. یکبار هم  سرهر ماه هزینه کاربر به او اعلام می شود. تصاویر زیر را ببینید. یعنی ما در مجموع 4 بار هزینه و شیوه لغو اشتراک را به کاربر اعلام می کنیم. از داخل اپلیکیشن و از سامانه *800# و از سامانه همراه من هم اشتراک قابل لغو است و به کاربر اطلاع رسانی می شود. به کاربرانی که هزینه پرداخت نمی کنند هم تا سه روز رایگان سرویس می دهیم. از این ماه طبق دستور اپراتورهر دو هفته یکبار اطلاع رسانی انجام می شود. ما سعی کردیم تبلیغات اغوا کننده هم نداشته باشیم و در مواردی هم که آژانس های تبلیغاتی قصد این کار را داشتند جلوگیری کردیم. تعداد کم کاربرانی هم که داریم به تدریج و باصطلاح ارگانیک شکل گرفته. هرجا هم نقصی باشد قبول می کنیم و پاسخگو هستیم و اینطور نیست که پنهان کاری وعدم شفافیت داشته باشیم.

 این دوست عزیزی هم که در توئیت خود گفته اند پیامک دریافت نمی کنند و شما بازنشر کرده اید خدمات ارزش افزوده پیامکی (نسل 2) را منظورشان است و با خدمات ما که اپلیکشن ارزش افزوده است (نسل 3) اشتباه کرده اند. خدمات پیامکی که تقریبا منسوخ شده اند و دارند جمع می شوند اینطور بود که کاربر محتوای پیامکی دریافت می کرد مثلا فال حافظ، قیمت ارز و غیره و بابت هر پیامک یا بصورت روزانه فلان تومان حق عضویت می داد. اما خدمات ارزش افزوده نسل 3 یا 3g یا همان اپلیکیشنی به این معناست که شما عضو یک اپلیکیشن می شوید و بابت خدماتی که آن اپ به شما می دهد هزینه اشتراک پرداخت می کنید. مثلا شما عضو فیلیمو می شوید و با پرداخت روزانه فلان تومان می توانید به تماشای فیلم و سریال بپردازید، پیامکی هم دریافت نمی کنید. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری راجع به انواع سرویس های ارزش افزوده و شیوه های درآمدی آنها دارید بفرمایید توضیح و مستندات بیشتر برایتان بفرستم چون جسارتا از برخی مطالب شما بر می آید که آشنایی کامل ندارید.

 

شرکت کارآفرینان بینش گستر

 شما هر شرکتی بخواهید تاسیس کنید طبق قانون تجارت و مقررات سازمان ثبت شرکت ها، باید شرکت شما حداقل سه عضو هیات مدیره و سهامدار داشته باشد. شرکت بنده هم به همین منوال تاسیس شده و 98 درصد سهام آن متعلق به بنده است که این اطلاعات هم را اظهارنامه موجود است و قابل رویت. با ایرانسل و همراه اول هم قرارداد رسمی داریم که برایتان میفرستم. برای بستن قرارداد از هزار خان مجوزها و تاییدیه ها و تعهدنامه ها و ضمانت ها و بررسی ها و مراحل نظارتی مفصل عبور کردیم. در این قراردادهای مفصل ما ملزم هستیم به رعایت حقوق مشتریان و برای تخلفات احتمالی به ریز جریمه های بازدارنده ای تعیین شده. خود اپراتورها و اگریگیتورها هم نظارت دائمی دارند و اصلا واحدی مخصوص نظارت دارند که سخت می گیرد ولی ما متوجهیم چرا.

 پدر و برادر بنده هم در این شرکت ذی نفع و فعال نیستند. سوابق و فعالیت آنها هم روشن است و بسیار موفق تر و گسترده تر از شرکت نوپای من. انتشار عکس خانوادگی ما و نسبت دادن کلمات توهین آمیزهم با اینکه احتمالا به جذابیت رسانه ای پست های شما می افزاید، در شان شما نیست و به اعتبار شما لطمه می زند. شما در بسیاری موارد  کشورهای پیشرفته را مثال می زنید، اما در آن کشورها نشر اطلاعات غلط و بدنام کردن افراد و کسب و کارشان به این شکل که شما – حداقل در مورد ما-  انجام دادید کاری خلاف محسوب می شود.

آیا ارزش افزوده من درآوردی و فقط  برای ایران است؟

خیر! بر خلاف آنچه جایی دیدم فرمودید، Direct Carrier Billing  یا همان D.C.B یک سیستم مخوف من درآوردی برای مکیدن خون مردم نیست و در کشورهای مختلف با رعایت اصولش به کار می رود. در اساس این یک شیوه تسهیل فرآیند پرداخت است با کسر مبلغ پرداخت از قبض موبایل.  کاربر یا این شیوه می تواند پرداخت راحت و خرد (به میزان کم و مستمر) داشته باشد. مثلا در بلژیک که من بودم وقتی شما در صف اتوبوس هستید یک پیامک می دهید به اپراتور بلژیک، آنها هم به اندازه پول بلیط از شما کسر می کنند و شما پاسخ پیامک را به راننده اتوبوس نشان می دهید. می توانید عضویت ماهانه هم بخرید و از قبض موبایلتان کم شود. کاربردهای بسیار زیاد دیگری هم از این شیوه پرداخت وجود دارد. در ایران البته سو استفاده هایی از این شیوه شده و می شود که باید جلوگیری شود اما اینکه کلا بریزیمش دور و اینهمه زیرساخت و توسعه و پیشرفتی که کرده را نادیده بگیریم اشتباه است.

 

در آخر از وجدان بیدار شما انتظار می رود انتقاد پذیرباشید و جوابیه بنده را نشر دهید. همچنین هر گونه اطلاعات بیشتری برای شفافسازی دقیقتر و منصفانه تر و موثرتر در خصوص من، شرکتم، کسب و کار ارزش افزوده و هر چیز دیگری نیاز دارید بفرمایید خدمت شما ارائه دهم. این حق شما بعنوان یک کاربر و شهروند است که بپرسید و بدانید. در صورت تداوم اتهامات نابجا و الفاظ ناشایستی که نسبت دادید، آنها را شایسته پاسخ نمی بینم.

با آرزوی موفقیت

محمدرضا سعیدی 

لینک کوتاه : webamooz.com/?p=19437

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

  1. آقای جرجندی
    خیلی خوبه که شما نظر این شرکت رو منتشر کردین. خیلی جواب کامل و خوبی دادن. خوشحالم که شما هم صادقانه عذرخواهی کردین. بهتره با امثال این شرکت ها که بدون دزدی دارن سعی می کنن کار کنن و کسب و کاری داشته باشن همکاری کنین که یه راه حل منطقی و خوب برای جلوگیری از سوء استفاده شرکتهای ارزش افزوده پیدا کنین. صرف انتقاد کردن و رو کردن دست این شرکت و اون شرکت کافی نیست بهتره علاوه بر طرح مشکل ٍ طرح راه حل هم باشه. با تشکر از شما و پیگیری هاتون.

  2. جناب جرجندی عزیز و دلسوز و مصلح،

    لطفا اعلام فرمایید، اگر قصد جنابتان شفاف سازی و اطلاع رسانی و آگاه سازی در راستای اصلاح بستر های مذکور است، آیا تاکنون اصلاحی نیز انجام شده؟! به بیان دیگر و خودمانی، اینهمه سرصدا کردید، نتیجه ش کو؟! امثال شرکت کاربین که کار قانونی با هدف ایجاد محتوای غنی گام به عرصه خدمات ارزش افزوده گذاشته اند کم نیستند! شما که از عادل فردوسی پور تمجید میکنید (حقا که صحیح و بجا تمجید کردین) اتفاقا نه تنها کوبیدن اشخاصی اینچنین نظیر سعیدی ها کار درستی نیست، بلکه وظیفه رسانه ای شما تقدیر از کار صحیح و مفید حال جامعه نیز هست.
    برادر گرامی، روشی را پیش نگیرید که دیگران اتخاذ کردند و میهمان دو روزه ی فضای رسانه ای شدند.

    یا حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا